Kuasa 10pips

RUJUKAN PERIBADI SAHAJA

Pages

Persoalan 1

boyfxpro On 7:46 PM



Ok jika kita study semula asas MP09... Sifu Wha menekankan Cuba OP di awal trend.. Setiap TF menpunyai trend yg tersendiri.
1. Cth OP sell ... adalah dipenghunjung trend TF30min... jadi ini risiko... sepatutnya saudara USdipper perlu tunggun price naik semula atau pun tunggu next CS. Itu penting nya Time management....cth CS 11.30, 12.00, 12.30....selaan 30minit.
2. Fahami hubungan CS dan BB.... BB boleh kita anggap sebagai SnR... Jika CS telah mengenai Line BB atau melepasi Line BB adalah sebaiknya kita tunggu dulu kerana price kebiasaannya akan reverse semula dalam 3 ke 4 CS...
Cuba perhatikan SS yg saya postkan terdahulu. cuba elakkan kita open masa CS berada diatas atau melepasi garisan bband. risiko terlalu tinggi. watpe nak amik risiko. Xperlu kejar pips. esok , lusa ada lagi.
3. Sebaiknya masuk awal trend dan jgn kejar trend. Klu nak kejar juga:-
4. Diawal trend, kebiasaanya price trendy. Bila dah jauh pergerakannya, boleh switch TF5m-15m utk melihat pergerakan price. Klu x lepas midBB dan jatuh semula, boleh ambil OP dan TP janganlah banyak sgt. Walaubagaimanapun, masih ada risiko juga. Sebaiknya kenalpasti pergerakan trend dan jangan lupa tengok news.

0 Responses "Persoalan 1"

Post a Comment